Om du inte är nöjd
Denna punkt är otroligt viktig för att du som kund ska känna förtroende och tillförlit att dina intressen är satta i absolut första hand. Om du mot förmodan är missnöjd med en tjänst vi levererat är det viktigt att du meddelar detta till oss. Vi har riktlinjer för hantering av klagomål enligt FFFS 2018:10.
Du bör i första hand ta kontakt direkt med din rådgivare hos oss för att rätta till eventuella missförstånd eller andra oegentligheter. Är du fortfarande inte nöjd kan du kontakta klagomålsansvarig hos oss. Du bör då skriftligen beskriva specifikt vad du är missnöjd med samt inkomma med relevanta fakta och handlingar kring den tjänst eller produkt vi levererat. Ett klagomål ska inkomma inom skälig tid från det tillfälle då rådgivningen ägt rum.
Vägledning kan erhållas från Konsumenternas Bank- och Finansbyrå, Konsumenternas Försäkringsbyrå samt den kommunala konsumentvägledningen. Om du inte är nöjd efter att du skriftligen inkommit med ett klagomål och fått ditt ärende behandlat av oss kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden.